ALEGE INTERCRIS

La scoala de soferi INTERCRIS , anul a venit cu automobile noi !
 

 
 
Tulcea Scoala de Soferi InterCris - Categoriile B, C, CE  - Mecanica - Curs rapid  - Tulcea Scoala de Soferi InterCris - Noi te facem Sofer
afla mai multe

Stiri » Mecanica - Curs rapid - 10.05.2011

Mecanica - Curs rapid

*Dereglarea carburatiei, dereglarea aprinderii sau defectarea injectoarelor pot determina un consum de combustibil peste limitele normale.

*Prezenta calaminei pe suprafata bujiilor si fumul albastru al esapamentului indica faptul ca mecanismul motor (grup piston-cilindru) este uzat.

*Motorul Disel al unui autoturism poate sa emita fum c urmare a unor defectiuni la instalatia de injectie.

*Organele mobile ale mecanismului motor sunt:
-pistonul, segmentii, boltul, biela, arborele cotit si volantul.

*Arderea incompleta si defectoasa a combustibilului determina poluarea mediului ambiant de catre autovehicule.

*Fumul de culoare albastra emis de esapament indica un consum exagerat de ulei.

*Fumul de culoare negra emis de esapament indica un consum exagerat de combustibil.

*Atunci cand conduceti un autovehicul actionat de un motor cu aprindere prin scanteie, dotat cu catalizator, trebuie sa utilizati numai benzina fara plumb.

*Catalizatorul asigura o poluare atmosferica redusa, prin arderea completa a gazelor de evacuare.

*Defectarea termostatului sau ruperea curelei de antrenare a pompei de apa pot determina cresterea excesiva a regimului termic de functionare a motorului.

*Temperatura lichidului de racire, care asigura performanta maxima si uzura minima a motorului este cuprinsa in intervalul 90-95 grade C.

*Cele mai frecvente defectiuni ale instalatiei de racire a motorului sunt slabirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilitaorului si a pompei de apa.

*Circulatia frecventa cu termostatul defect si, implicit, cu o temperatura a lichidului de racire sub 60 grade C conduce la cresterea consumului de combustibil cu 30 pana la 90 %.

*Rolul termostatului este de a inchide si de a deschide circuitul lichidului de racire la anumite temperaturi.

*Uleiul pentru motor are rolul de a reduce uzura motorului, prin creearea unui fil rezistent de lubrefiant intre suprafetele pieselor aflate in miscare.

*Vascozitatea si punctul de congelare reprezinta clitatile unui ulei de motor.

*Pentru intretinerea sistemului de ungere, trenbuie sa efectuati verificarea si competarea nivelului uleiului din baie si sa inlocuiti uleiul dupa expirarea termenului de utilizare.

*Controlul uleiului din baie se face cu ajutorul unei tije metalice numite, joja, introdusa in blocul motor.

*Schimbarea uleiului si a elementului filtrant se face conform periodicitatii stabilite de constructor.

*Aprinderea luminii \"martor\" de la bord, care semnalizeaza functionarea generatorului de curent, poate indica ruperea curelei de antrenare a pompei de apa, a ventilatorului si a alternatorului.

*Dupa intreruperea contactului electric, motorul continua sa functioneze. Fenomenul se numeste autoaprindere electrica.

*Bateria de acumulatori este descarcata daca, la aprinderea farurilor, intensitatea luminoasa a acestora scade progresiv, sau cand este actionat claxonul, acesta emite un sunet slab , intrerupt.

*Ambreiajul are rolul de a realiza cuplarea progresiva si decuplarea motorului de restul transmisiei.

*In pozitia debraiat discul de ambreaj nu atinge discul motor si rotile nu sunt antrenate in miscare.

*In pozitia patinat, rotile sunt partial antrenate.

*In pozitia ambreiat discurile sunt presate puternic iar rotile sunt antrenate total.

*Cutia de viteze asigura puterea transmisa rotilor, permite mersul inapoi, fara a inversa sensul de rotatie a motorului precum si stationarea cu motorul in functiune.

*Cutia de viteze face posibila utilizarea motorului in regimul cel mai favorabil, in functie de forta care se cere.

*Este gresit sa sprijini piciorul pe pedala de ambreiaj in timpul deplasarii sau asteptarea la semafor cu pedala de ambreiaj apasata, ele duc la defectarea frecventa a ambreiajului.

 

VA DORIM MULT SUCCES !