Stiri » Mecanica - Curs rapid - 10.03.2020
*Dereglarea carburatiei, dereglarea aprinderii sau defectarea injectoarelor pot determina un consum de combustibil peste limitele normale.
*Prezenta calaminei pe suprafata bujiilor si fumul albastru al esapamentului indica faptul ca mecanismul motor (grup piston-cilindru) este uzat.
*Motorul Disel al unui autoturism poate sa emita fum c urmare a unor defectiuni la instalatia de injectie.
*Organele mobile ale mecanismului motor sunt:
-pistonul, segmentii, boltul, biela, arborele cotit si volantul.
*Arderea incompleta si defectoasa a combustibilului determina poluarea mediului ambiant de catre autovehicule.
*Fumul de culoare albastra emis de esapament indica un consum exagerat de ulei.
*Fumul de culoare negra emis de esapament indica un consum exagerat de combustibil.
*Atunci cand conduceti un autovehicul actionat de un motor cu aprindere prin scanteie, dotat cu catalizator, trebuie sa utilizati numai benzina fara plumb.
*Catalizatorul asigura o poluare atmosferica redusa, prin arderea completa a gazelor de evacuare.
*Defectarea termostatului sau ruperea curelei de antrenare a pompei de apa pot determina cresterea excesiva a regimului termic de functionare a motorului.
*Temperatura lichidului de racire, care asigura performanta maxima si uzura minima a motorului este cuprinsa in intervalul 90-95 grade C.
*Cele mai frecvente defectiuni ale instalatiei de racire a motorului sunt slabirea sau ruperea curelei de antrenare a ventilitaorului si a pompei de apa.
*Circulatia frecventa cu termostatul defect si, implicit, cu o temperatura a lichidului de racire sub 60 grade C conduce la cresterea consumului de combustibil cu 30 pana la 90 %.
*Rolul termostatului este de a inchide si de a deschide circuitul lichidului de racire la anumite temperaturi.
*Uleiul pentru motor are rolul de a reduce uzura motorului, prin creearea unui fil rezistent de lubrefiant intre suprafetele pieselor aflate in miscare.
*Vascozitatea si punctul de congelare reprezinta clitatile unui ulei de motor.
*Pentru intretinerea sistemului de ungere, trenbuie sa efectuati verificarea si competarea nivelului uleiului din baie si sa inlocuiti uleiul dupa expirarea termenului de utilizare.
*Controlul uleiului din baie se face cu ajutorul unei tije metalice numite, joja, introdusa in blocul motor.
*Schimbarea uleiului si a elementului filtrant se face conform periodicitatii stabilite de constructor.
*Aprinderea luminii \"martor\" de la bord, care semnalizeaza functionarea generatorului de curent, poate indica ruperea curelei de antrenare a pompei de apa, a ventilatorului si a alternatorului.
*Dupa intreruperea contactului electric, motorul continua sa functioneze. Fenomenul se numeste autoaprindere electrica.
*Bateria de acumulatori este descarcata daca, la aprinderea farurilor, intensitatea luminoasa a acestora scade progresiv, sau cand este actionat claxonul, acesta emite un sunet slab , intrerupt.
*Ambreiajul are rolul de a realiza cuplarea progresiva si decuplarea motorului de restul transmisiei.
*In pozitia debraiat discul de ambreaj nu atinge discul motor si rotile nu sunt antrenate in miscare.
*In pozitia patinat, rotile sunt partial antrenate.
*In pozitia ambreiat discurile sunt presate puternic iar rotile sunt antrenate total.
*Cutia de viteze asigura puterea transmisa rotilor, permite mersul inapoi, fara a inversa sensul de rotatie a motorului precum si stationarea cu motorul in functiune.
*Cutia de viteze face posibila utilizarea motorului in regimul cel mai favorabil, in functie de forta care se cere.
*Este gresit sa sprijini piciorul pe pedala de ambreiaj in timpul deplasarii sau asteptarea la semafor cu pedala de ambreiaj apasata, ele duc la defectarea frecventa a ambreiajului.
VA DORIM MULT SUCCES !